Steps

Elke week op maandag –en dinsdagavond komen in totaal ca. 100 dames in de leeftijd van 25
tot 60+ lekker een uurtje zweten. Even het hoofd leeg maken en er gezellig even
uit zijn.

De opbouw van de training kent een vast patroon:

– Warming-up (incl. stretchen)

– Steps/Aerobics

– Krachttraining

– Cooling Down

De les begint met een algemene warming-up. Redelijk eenvoudige basispassen, waarbij de intensiteit steeds wat toeneemt, zodat het lichaam letterlijk in beweging wordt gezet. Aansluitend stretchen we de spieren
om met een goed voorbereid lichaam aan de 20 minuten work-out te beginnen:

Steps of Aerobics.

Wat doen we bij Steps?

Steps is eigenlijk een vorm van Aerobics waarbij we gebruik
maken van een opstapbankje. Doordat je beurtelings op en af het bankje stapt
train je voornamelijk je benen, billen en heupen. Daarbij bewegen we natuurlijk
op lekkere muziek en leren we een choreografie aan. Het niveau van de training
kan aangepast worden aan eigen “kunnen”. Zo bepaalt iedereen zelf hoe intens de
training wordt beleefd.

Door aan Steps te doen, verbeter je niet alleen je uithoudingsvermogen, maar ook je
figuur en houding. Ook voor wie een paar kilo wil afvallen,
is Steps de ideale training. Daarnaast is het vooral erg leuk om te doen.

Wat doen we bij Aerobics?

Aerobics is een groepsles waarbij wij bewegen op muziek.
Aerobics traint het Aërobe systeem van het lichaam. Dit houdt in dat het
uithoudingsvermogen van het lichaam wordt getraind.

De kern van de les bestaat uit het aanleren van
verschillende (basis)passen en armbewegingen en deze uiteindelijk aan elkaar te
‘plakken’, zodat er een leuke choreografie ontstaat. Aerobics verbetert dus ook
het coördinatievermogen en het geheugen.

Na deze intensieve work-out van 20 minuten laten we het
lichaam even bijkomen door de spieren kort te stretchen. Aansluitend gaan we nog een krachttraining van 15 minuten in waar we ons concentreren op de 3 B’s (Billen-Buik-Benen), vaak de probleemzones van de vrouw. Dit doen we op verschillende
manieren: gebruik maken van gewichtjes, dynabands, steps, matten. Deze oefeningen zijn eventueel ook eenvoudig thuis uit te voeren.

De les wordt vervolgens afgesloten met een cooling down, zodat het lichaam weer
terugkeert in rust-toestand. Al met al een gevarieerde les, waar naast hard
werken ook zeer zeker ruimte is voor gezelligheid.

Ben je geïnteresseerd? Kom dan vooral, geheel vrijblijvend,
een paar keer meedoen om te ervaren wat jij ervan vindt. In totaal zijn er 4
lessen Steps/Aerobics in de week en de lestijden staan in het lesrooster
vermeld.

Graag tot ziens.