Steps

foto impressie

Elke week op maandagavond komen in totaal ca. 45 dames in de leeftijd van 25 tot 60+ lekker een uurtje zweten. Even het hoofd leeg maken en er gezellig even uit zijn.

De opbouw van de training kent een vast patroon:

– Warming-up (incl. stretchen)

– Steps

– Krachttraining

– Cooling down

De training begint met een algemene warming-up. Redelijk eenvoudige basispassen, waarbij de intensiteit steeds wat toeneemt, zodat het lichaam letterlijk in beweging wordt gezet.

Aansluitend stretchen we de spieren om met een goed voorbereid lichaam aan de 20 minuten work-out te beginnen waar we de step erbij pakken.

Hoe ziet de training eruit?

Steps is eigenlijk een vorm van aerobics waarbij we gebruik maken van een opstapbankje. Doordat je beurtelings op en af het bankje stapt train je voornamelijk je benen, billen en heupen. Daarbij bewegen we natuurlijk op lekkere muziek en leren we een choreografie aan. Het niveau van de training kan aangepast worden naar eigen kunnen. Zo bepaalt iedereen zelf hoe intens de training wordt beleefd. Steps verbetert niet alleen je uithoudingsvermogen, maar ook je
figuur en houding en het is goed voor je coördinatie. Ook voor wie een paar kilo wil afvallen, is steps de ideale training. Daarnaast is het vooral erg leuk om te doen. Na deze intensieve work-out van 20 minuten laten we het lichaam even bijkomen door de spieren kort te stretchen. Aansluitend gaan we nog een krachttraining van 15-20 minuten in waar we ons concentreren op de 3 B’s (Billen-Buik-Benen), vaak de probleemzones van de vrouw. Dit doen we op verschillende manieren: gebruik maken van gewichten, dynabands, steps, matten. Deze oefeningen zijn eventueel ook eenvoudig thuis uit te voeren.

De les wordt vervolgens afgesloten met een cooling down, zodat het lichaam weer terugkeert in rusttoestand. Al met al een gevarieerde les, waarbij naast hard werken ook zeer zeker ruimte is voor gezelligheid.

Ben je geïnteresseerd? Kom dan vooral, geheel vrijblijvend, een paar keer meedoen om te ervaren wat jij ervan vindt. In totaal zijn er 2 trainingen in de week op maandagavond van 18.45-19.45 en van 19.45-20.45 uur.

Graag tot ziens.

Met sportieve groet,

Patricia van der Steen